I 1996 deltager de danske handboldkvinder for forste gang i en OL-turnering, og de gor det med en ambition om at vinde guld. Men i finalen venter verdensmestrene fra Sydkorea, og i forste halvleg bliver danskerne lobet over ende. Forspringet bliver indhentet, og i kampens sidste sekunder far Anja Andersen tilkmpet sig et straffekast. Hvis hun scorer, er Danmark olympiske mestre. Tilrettelggelse: Jakob Thygesen.