Autorzy programu odwiedzają z ukrytą kamerą warsztaty samochodowe, by przyjrzeć się pracy polskich mechaników. Sprawdzają, czy rzeczywiście zasługują oni na pieniądze, które płacą im klienci - do wybranych warsztatów wysyłają auta z usterkami spreparowanymi przez eksperta programu i rejestrują naprawę. Prowadzący Krzysztof Woroniecki, zajmujący się mechaniką pojazdów od ponad dwudziestu lat, oceni następnie działania specjalistów, a przy okazji podpowie, jak samemu usunąć proste usterki. Doradzi też, jakich błędów unikać, gdy decyduje się oddać auto do warsztatu. W szóstym sezonie nie zabraknie też barwnych warsztatowych dialogów.Pseudofachowcy zajmują się fordem fiestą ST z rocznika 2006. Auto ma wadliwy przewód zapłonowy, a jego maska grozi porażeniem prądem. Ponadto na skutek uszkodzonej wiązki przepustnicy auto nie rozwija pełni swojej mocy. Krzysztof Woroniecki obserwuje rzekomych specjalistów, którzy urywają uchwyt otwierania maski i wciąż notują coś na karteczkach. Nie potrafią też rozpoznać przepustnicy.